Κύκλωμα αδίστακτων δρα στην Πρόνοια Θεσσαλονίκης

από PRESS

Της Φανής Σοβιτσλή fsovitsli@makthes.gr

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

Μαφία αδίστακτων που εκμεταλλεύεται την ανάγκη και την απόγνωση απόρων και ανασφάλιστων πολιτών, που ζουν με τα πενιχρά επιδόματα των 250-300 ευρώ, δρα το τελευταίο διάστημα στη διεύθυνση Πρόνοιας. Τα μέλη του κυκλώματος λειτουργούν ως διαμεσολαβητές ζητώντας 50 ευρώ από τους δικαιούχους βιβλιαρίων ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, προκειμένου να τους εντάξουν σε αυτοσχέδια λίστα… προτεραιότητας κατάθεσης δικαιολογητικών για την απόκτηση του πολυπόθητου βιβλιαρίου υγείας.

Τα κρούσματα πρωτοεμφανίστηκαν προ ημερών στον πρώτο όροφο της Πρόνοιας (Μοναστηρίου 107), αρμοδιότητας πλέον του δήμου Θεσσαλονίκης, όπου πολίτες, «εξοργισμένοι» από την άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία και καθυστέρηση στις ατέλειωτες ουρές, αποφάσισαν να υποδυθούν τους διαμεσολαβητές, προσπερνώντας τους προϊσταμένους και διευθυντές, καταρτίζοντας λίστες προτεραιότητας εξυπηρέτησης πολιτών, απόρων και αρρώστων, από τους οποίους ζητούν 50 ευρώ, προκειμένου να τους απαλλάξουν από την πολυήμερη ταλαιπωρία για την κατάθεση δικαιολογητικών που αφορούν την έκδοση ή την ανανέωση βιβλιαρίου ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.

Για την απόκτηση του βιβλιαρίου, με το οποίο οι ανασφάλιστοι πολίτες μπορούν να εισαχθούν στο νοσοκομείο και να πάρουν τα αναγκαία για την ασθένειά τους φάρμακα, καθημερινά συρρέουν 100-150 νέοι ανασφάλιστοι και άλλοι τόσοι που χρειάζονται ανανέωση του παλιού τους βιβλιαρίου.

Οι επτά όλοι και όλοι υπάλληλοι της Πρόνοιας, εκ των οποίων δύο άτομα ΑΜΕΑ, κάνουν λόγο για καθημερινή σφαγή μεταξύ των δικαιούχων λόγω της μεγάλης ταλαιπωρίας από την αναμονή για την κατάθεση των δικαιολογητικών.

“Υπάρχουν μέρες που αυτοί οι άνθρωποι περιμένουν από νωρίς τα ξημερώματα για να πάρουν σειρά προτεραιότητας, ενώ όλες τις ώρες που περιμένουν γίνεται χαμός από φωνές και διαπληκτισμούς”, ανέφερε υπάλληλος στο τμήμα έκδοσης βιβλιαρίων.

Η κατάθεση των δικαιολογητικών μπορεί να γίνει μέσα σε λίγες μέρες, καθώς είναι αδύνατον ένας πολίτης να εξυπηρετηθεί άμεσα, ενώ στη συνέχεια είναι αναγκασμένος να περιμένει την αξιολόγηση που γίνεται από την αρμίδια επιτροπή, η οποία όμως συνεδριάζει κάθε Πέμπτη και Παρασκευή.

Ανέβασαν λίστες έναντι αμοιβής

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, δεδομένης της έλλειψης προσωπικού που θα συνέβαλε στην ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, επιτήδειοι βρήκαν πρόσφορο έδαφος και ανάρτησαν αυτοσχέδιες λίστες στον όροφο της έκδοσης βιβλιαρίων. Στη λίστα εντάσσονται όσοι αριθμοί έχουν προτεραιότητα, δηλαδή όσοι πολίτες υπέκυψαν στο κύκλωμα πληρώνοντας 50 ευρώ, για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν.

“Την πρώτη ημέρα που συνέβη αυτό πάθαμε σοκ, αφού εμείς ως υπηρεσία ουδέποτε εγκρίναμε τέτοια λίστα. Στα γκισέ προσέρχονταν πάντα οι πολίτες έχοντας το χαρτάκι με τον αριθμό προτεραιότητας.

Τις ξηλώσαμε αμέσως, αλλά δυστυχώς κάποιοι μας απείλησαν ότι, αν δεν τις ξαναβάλουμε στη θέση τους, θα βρούμε τον μπελά μας”, τόνισε στη “Μ” υπάλληλος του αρμοδίου τμήματος.

Σαν να μην έφτανε αυτό, συνέχισε η ίδια, οι άνθρωποι αυτοί, που προφανώς είναι μέλη του κυκλώματος, απροκάλυπτα πλέον ζητούν από τον κόσμο να τους δώσει 50 ευρώ αν θέλουν να μπουν στη λίστα των 50 που εξυπηρετούνται καθημερινά, για να καταθέσουν τα δικαιολογητικά για τα υπό έκδοση βιβλιάρια.

Το γεγονός πυροδότησε σφοδρές αντιδράσεις πολλών ανασφάλιστων πολιτών, που στήνονται στην ουρά για ώρες, οι οποίοι, απούσης της αρμόδιας αντιδημάρχου Κοινωνικής Πολιτικής, καταφεύγουν στην εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλο σε θέματα πρόνοιας Έφη Βασιλειάδου, για να καταγγείλουν το φαινόμενο του χρηματισμού προκειμένου να πάρουν σειρά προτεραιότητας.

“Οι καταγγελίες για την περίφημη λίστα άρχισαν πριν από λίγες μέρες και ομολογώ πως έμεινα εμβρόντητη. Κάθε μέρα έχουμε από δυο τρεις τουλάχιστον. Είναι πρωτοφανή αυτά που συμβαίνουν και θα πρέπει άμεσα να επέμβει η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης”, τόνισε η κ. Βασιλειάδου.

Τους διώχνουν από τα νοσοκομεία

Η καθυστέρηση στην έκδοση βιβλιαρίων ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης έχει ως αποτέλεσμα οι ανασφάλιστοι πολίτες να εκδιώκονται από τα δημόσια νοσοκομεία και να μην μπορούν να προμηθευτούν ούτε τα φάρμακά τους.

Σύμφωνα με την κ. Βασιλειάδου, οι καταγγελίες και τα παράπονα του κόσμου είναι καθημερινά, αφού τα νοσοκομεία έχουν εντολή να μη δέχονται τους ανασφάλιστους, αν δεν έχουν μαζί τους το βιβλιάριο.

“Πριν από λίγες ημέρες το νοσοκομείο Παπανικολάου έδιωξε τους γονείς ενός 16χρονου κοριτσιού που πάσχει από καρκίνο, επειδή δεν είχαν βιβλιάριο. Ενημέρωσα άμεσα το γραφείο κίνησης του νοσοκομείου ότι το βιβλιάριο είναι υπό έκδοση για να επιτραπεί η εισαγωγή του κοριτσιού, αλλά δυστυχώς δεν το δέχθηκαν”, σημείωσε η ίδια.

Δεκάδες είναι τα περιστατικά ασθενών που αδυνατούν να εισαχθούν στο νοσοκομείο είτε γιατί καθυστερεί ή έκδοση νέου βιβλιαρίου είτε γιατί δεν έχει ανανεωθεί. Πρόκειται για καρκινοπαθείς που έχουν άμεση ανάγκη χημειοθεραπειών, ανθρώπους που κάνουν αιμοκάθαρση, παραπληγικούς και άλλους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Πρόνοιας, οι δικαιούχοι βιβλιαρίων με τα οποία έχουν πλήρη περίθαλψη στα νοσοκομεία και παροχή φαρμάκων χωρίς καμία συμμετοχή ανέρχονται σε 27.000, από τους οποίους περίπου 20.000 είναι Αθίγγανοι και παλιννοστούντες.

Ταλαιπωρία λόγω έλλειψης προσωπικού

Η ταλαιπωρία που υφίστανται καθημερινά οι πολίτες που προσφεύγουν στην Πρόνοια οφείλεται στη δραματική έλλειψη προσωπικού σε όλα τα τμήματα, πρωτίστως όμως στο τμήμα έκδοσης βιβλιαρίων.

Μετά την υπαγωγή της Πρόνοιας στον δήμο Θεσσαλονίκης, λόγω του “Καλλικράτη”, οι περισσότεροι υπάλληλοι μετατάχθηκαν, ενώ πολλοί απολύθηκαν επειδή έληξαν οι συμβάσεις τους. Αποτέλεσμα είναι σε μια ολόκληρη υπηρεσία, όπως η Κοινωνική Πρόνοια, να μείνουν μόλις επτά υπάλληλοι, εκ των οποίων δύο είναι άτομα με ειδικές ανάγκες.

Τι απαντά ο δήμος

Κληθείσα να απαντήσει για το θέμα του κυκλώματος, η αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Θεσσαλονίκης Καλυψώ Γούλα σχολίασε δηκτικά: “Το ακούω για πρώτη φορά και κανείς δεν μπήκε στον κόπο να με ενημερώσει”. Σημείωσε πάντως ότι η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης θα παρέμβει για να διερευνήσει τις καταγγελίες και θα επιδιώξει με κάθε κόστος να πατάξει αυτά τα θλιβερά φαινόμενα.

“Θα ζητήσω ενημέρωση για ό,τι συμβαίνει από σήμερα κιόλας και θα διευθετήσουμε την υπόθεση, γιατί είναι σοβαρή η καταγγελία περί κυκλώματος”, ανέφερε.

Σε ό,τι αφορά την έλλειψη προσωπικού η αντιδήμαρχος παραδέχθηκε ότι υπάρχουν ελλείψεις, όπως και ότι σημειώνεται μεγάλη ταλαιπωρία στην Πρόνοια, και για αυτό η διοίκηση του κεντρικού δήμου έχει φροντίσει να μετατάξει προσωπικό που θα συμβάλει στην ομαλή λειτουργία της υπηρεσίας.

“Η Πρόνοια αποτελεί και προσωπικό μου στοίχημα, αλλά το θέμα του προσωπικού δεν εξαρτάται μόνο από μένα. Υπάρχουν διαδικασίες που καθυστερούν, και πιστεύω ότι σύντομα η κατάσταση στα τμήματα της Πρόνοιας θα αλλάξει”, υπογράμμισε η κ. Γούλα.

One Comment to “Κύκλωμα αδίστακτων δρα στην Πρόνοια Θεσσαλονίκης”

  1. Μετα απο 3 μηνες προσπαθειας ακομα δεν εχουμε καταφερει να εκδοσουμε το βιβλιαριο της προνοιας.
    η καταστασεις που ζουμε καθημερινα εκει μεσα ειναι τραγικες.. η αναμονη ειναι μεγαλη και η απελπισια μας σαν πολιτες κορυφωνεται καθε στιγμη που μπενουμε στη διαδικασια αυτη.
    Προσπαθουμε παντα να βγαλουμε τον καλυτερο μας εαυτο αλλα με αυτα που βλεπουμε ..πετυχαινουμε το αντιθετο.
    Ελπιζω πως τα λογια της κ. Καλυψω Γουλα να ειναι αληθινα και οχι το αντιθετο οπως αποδεικνυεται πιο συχνα.
    Με σεβασμο και εκτημιση
    ενας Ελληνας πολιτης που σας εχει αναγκη

Σχολιάστε