ΜINI Cooper S Coupe: Mean machine

από PRESS

Κείμενο: Γιάννης Αδάναλης

Ιn.gr

Η εικόνα ενός αυτοκινήτου με χαμηλή οροφή, χωρίς πίσω πόρτες και μήκος που δεν ξεπερνά τα 3,8 μέτρα προκαλεί. Πόσο μάλλον αν στην παραπάνω περιγραφή προσθέσει κανείς και τα χαρακτηριστικά -σχεδιαστικά και μη- ενός τυπικού ΜΙΝΙ. Ποια είναι αυτά; Οι ακροβολισμένοι στις τέσσερις άκρες του αμαξώματος τροχοί, οι κυκλικοί προβολείς και οι… επίκτητες ρίγες, που ξεκινούν από το μπροστινό καπό και φτάνουν έως την «πόρτα» του χώρου αποσκευών.

Αν θα έπρεπε, λοιπόν, να προσδιορίσεις την ταυτότητα ενός τέτοιου αυτοκινήτου, τότε η εκκεντρικότητα των μεταλλικών και όχι μόνο επιφανειών του αποτελεί ένα σαφές δείγμα του χαρακτήρα του.

Εκκεντρικότητα που μεταξύ άλλων έχει συμπαρασύρει και τη χωροταξία του εσωτερικού, καταργώντας τις θέσεις της πίσω σειράς καθισμάτων και δημιουργώντας ένα γενναιόδωρο -για τα δεδομένα ενός ΜΙΝΙ- χώρο αποσκευών.

Ο όγκος του τελευταίου αγγίζει τα 280 λίτρα (120 λίτρα επιπλέον της hatchback έκδοσης), προσδίδοντας στο MINI Coupe μία απρόσμενα πρακτική διάσταση και χρυσώνοντας το χάπι της αποκλειστικά διθέσιας διαμόρφωσης του θαλάμου επιβατών.

Στο περιθώριο των ιδιαιτεροτήτων που έχει να παρουσιάσει το εσωτερικό του αυτοκινήτου, καλείσαι να προσαρμοστείς στην αλλόκοτη εργονομία του ταμπλό, η οποία ωστόσο ακολουθεί κατά γράμμα το παράδειγμα των μέχρι σήμερα γνωστών προτάσεων της βρετανικής φίρμας.

Το ίδιο μπορεί να ισχυριστεί κανείς και για την ποιότητα των υλικών, καθώς τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί διατηρούν το αποδεκτό φινίρισμα και τη μέτρια συναρμογή.

Οι τριγμοί, κυρίως από την εταζέρα πίσω από τις πλάτες των καθισμάτων, επιβεβαιώνει τους ποιοτικούς συμβιβασμούς που το διθέσιο εσωτερικό του MINI Coupe επιβάλλει.

Στα πρώτα αναγνωριστικά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη το λιλιπούτειο coupe των 3,75 μέτρων περνά στην αντεπίθεση, εξασφαλίζοντας άνεση, ευελιξία και τηρουμένων των αναλογιών, οικονομία καυσίμου.

Αποφεύγοντας τις απότομες επιταχύνσεις και γενικότερα τους άσκοπους ηρωισμούς, η κατανάλωση περιορίζεται σε αποδεκτά, για τον χαρακτήρα και την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου, επίπεδα.

Αντιστοίχως, ικανοποιητική θα μπορούσες να χαρακτηρίσεις και την ποιότητα κύλισης, με τις ανεξάρτητες αναρτήσεις να αντισταθμίζουν το χαμηλό προφίλ των ελαστικών.

Η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης αποτελεί το επόμενο σημείο διαφοροποίησης του MINI Coupe από τον ανταγωνισμό του. Γνώρισμα που θα συναντήσεις σε κάθε πρόταση της φίρμας και θα… λατρέψεις μόλις βρεθείς σε ανοιχτό δρόμο.

Με τη σειρά του, το πλεόνασμα ροπής και ισχύος που προσφέρει το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 1,6 λίτρων ενισχύει ακόμη περισσότερο το οδηγοκεντρικό προφίλ του αυτοκινήτου και προσθέτει επιπλέον αξία στις δυνατότητες ενός πλαισίου, που στα χαρτιά τουλάχιστον εμφανίζεται ακόμη πιο άκαμπτο.

Το πάτημα του διακόπτη «Sport» στην βάση της κεντρικής κονσόλας αρκεί ώστε ο χρόνος και πολύ περισσότερο ο τρόπος αντίδρασης του κινητήρα να μεταλλαχτεί, εξασφαλίζοντας την εκρηκτικότητα που υπόσχονται οι 184 ίπποι και τα 260 Nm ροπής.

Στα επόμενα δευτερόλεπτα και μόλις η ταχύτητα κίνησης ξεπεράσει τα 80 χλμ./ώρα η πίσω αεροτομή εκτείνεται ηλεκτρικά, προσφέροντας έως και 40 κιλά κάθετης δύναμης στον πίσω άξονα.

Η συνέχεια ανήκει στον οδηγό, στη διακριτική ευχέρεια του οποίου εξακολουθεί να ανήκει η απενεργοποίηση των σύνθετων «ηλεκτρονικών».

Σε αυτή την περίπτωση η υποστροφή θα αποτελέσει την πρώτη ένδειξη του υπερβάλλοντα ζήλου που αργά ή γρήγορα θα επιδείξεις.

Τις περισσότερες φορές, βέβαια, η σταδιακή απελευθέρωση του δεξιού πεντάλ αρκεί ώστε οι μπροστινοί τροχοί να συναντήσουν ξανά την ιδανική τροχιά.

Από τη στιγμή μάλιστα που ο πίσω άξονας δείχνει να συγχωρεί τα λάθη, οι πιθανότητες εμφάνισης νευρικών αντιδράσεων από την πλευρά του πλαισίου ελαχιστοποιούνται.

Παρά τις εκρηκτικές επιδόσεις, το ξεκάθαρα οδηγοκεντρικό προφίλ και τον πολλά υποσχόμενο σχεδιασμό του αμαξώματος, το MINI Cooper S Coupe παραμένει ένα φιλικό, προς τον μέσο οδηγό, τετράτροχο.

Αντιστοίχως, στα χέρια του μυημένου δείχνει ικανό να ταπεινώσει κάθε πιθανό αντίπαλο, ακόμη και αν αυτός διαθέτει το φαινομενικό πλεονέκτημα της μεγαλύτερης ισχύος.

* Ο ιδιαίτερος σχεδιασμός της οροφής δεν αφήνει περιθώρια σύγχυσης, δηλώνοντας με ξεκάθαρο τρόπο τη διαφοροποίηση της συγκεκριμένης έκδοσης. Αντιθέτως, οι αντιδράσεις του πλαισίου παραπέμπουν στο ΜΙΝΙ Hatchback

* To ΜΙΝΙ Coupe θα ανταποκριθεί με ευκολία στο ρόλο του αυτοκινήτου πόλης, αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις συμπαγείς διαστάσεις του και το σύστημα start&stop

* Ο σχεδιασμός του ταμπλό δεν κρύβει ευχάριστες ή δυσάρεστες εκπλήξεις, διατηρώντας την ιδιόμορφη διάταξη των χειριστηρίων και των οργάνων ελέγχου. Η ποιότητα κατασκευής εξακολουθεί να διαθέτει περιθώρια βελτίωσης

* Ο επιλογέας του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου διακρίνεται για τις «κοντές» διαδρομές του και την αίσθηση ακρίβειας που προσφέρει

* Τα 280 λίτρα του χώρου αποσκευών σε αποζημιώνουν για την κατάργηση της πίσω σειράς καθισμάτων, χωρίς ωστόσο να αποτελούν το ζητούμενο σε μία πρόταση όπως το MINI Coupe

* Ο κινητήρας βενζίνης των 1,6 λίτρων προέρχεται από τις μέχρι σήμερα γνωστές εκδοχές του ΜΙΝΙ, συνδυάζοντας την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού καυσίμου με έναν υπερσυμπιεστή καυσαερίων μεταβλητής γεωμετρίας. Η απόδοσή του δεν διαφοροποιείται…

Φωτογραφίες: MINI

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: