»Μετανάστευση» οδηγών σε Βουλγαρία και Σκόπια

από PRESS

Μαζικά λουκέτα στα βενζινάδικα της Βορείου Ελλάδας. Νέο μέτωπο βενζινοπωλών με Υπουργείο Οικονομικών για τα αφορολόγητα καύσμα στα σύνορα

Του Κωστα Μπογατσου   [kbogatsos@e-typos.com]

Ελεύθερος Τύπος

Το κίνητρο είναι οικονομικό, στους δύσκολους καιρούς που περνάμε: Σε ένα γέμισμα 50 λιτρών, το όφελος ξεπερνά τα 20 ευρώ! Αν υπολογίσουμε και τα φουλαρισμένα με αμόλυβδη μπετόνια που «καμουφλάρονται» κάτω από τις πλαστικές τσάντες, γεμάτες με φτηνά είδη σούπερ- μάρκετ, στα πορτ-μπαγκάζ των αυτοκινήτων, το σίγουρο είναι η πέρασμα των συνόρων για Βουλγαρία και Σκόπια « συμφέρει» τους Ελληνες οδηγούς που κάνουν συχνά το συγκεκριμένο δρομολόγιο.

Τι σημαίνει αυτό για τα βενζινάδικα της μεθορίου; Την απάντηση δίνει ο κ. Δημήτρης Γουργουλίδης, πρόεδρος των πρατηριούχων υγρών καυσίμων Σερρών, ενός νομού που συνορεύει με την Βουλγαρία:

« Μόνο στην Ηράκλεια και στο Σιδηρόκαστρο, από τα 30 βενζινάδικα που λειτουργούσαν, τα 6 κατέβασαν ρολά, μέσα στο τελευταίο εξάμηνο, ενώ και τα υπόλοιπα υπολειτουργούν».

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι « σύντομα θα κλείσουν και άλλα, επειδή όλο και περισσότεροι κάτοικοι της περιοχής κατευθύνονται στα πρατήρια της Βουλγαρίας».

Άλλωστε, πέρα από τις χαμηλότερες τιμές (κυμαίνονται για τη σούπερ μεταξύ 1,05 και 1,10 ευρώ το λίτρο), στην εξέλιξη αυτή συμβάλλει και το γεγονός πως η απόσταση από την επαρχία Σιντικής, του νομού Σερρών, με τη Βουλγαρία είναι γύρω στα 15 χιλιόμετρα. Επιπλέον, το πρώτο βενζινάδικο της όμορης χώρας απέχει μόλις 300 μέτρα από το μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα.

«Το θέμα είναι πως δεν πηγαίνουν μόνο για να φουλάρουν τα ντεπόζιτά τους με βενζίνη στη γείτονα χώρα, αλλά παράλληλα να κάνουν και τα ψώνια τους, προκαλώντας έτσι τον οικονομικό μαρασμό της περιοχή μας», ισχυρίζεται ο πρόεδρος των βενζινοπωλών του νομού.

Η κρίση έχει χτυπήσει όλους τους νομούς που συνορεύουν με τις δυο Βαλκανικές χώρες. Εκτός από τις Σέρρες, όπου έχουν κλείσει 60 πρατήρια από τα συνολικά 220 με νόμιμη άδεια λειτουργίας, δραματική είναι η μείωση της κατανάλωσης και η αύξηση των λουκέτων σε Δράμα, Ξάνθη, Ροδόπη, Εβρο, Πέλλα και Φλώρινα.

Η πτώση στις πωλήσεις υπολογίζεται στο 75%, ενώ ακόμα και στον νομό Θεσσαλονίκης η βουτιά φτάνει στο 40%.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας, από τα 1.100 πρατήρια που κατέβασαν ρολά μέσα στο 2010, τα 700 βρίσκονται στην Βόρεια Ελλάδα.

Η κατάσταση αυτή έχει « γονατίσει» τους βενζινοπώλες. Μάλιστα οι πρατηριούχοι του νομού Σερρών, έχουν ζητήσει « μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στις ακριτικές περιοχές, φοροαπαλλαγές για όσους υποβάλλουν αποδείξεις από πρατήρια της μεθορίου, ακόμα και να μπουν διόδια στα σύνορα»!

Κι όλα αυτά συμβαίνουν από τότε που αυξήθηκε η βενζίνη στην Ελλάδα. Πριν από ένα χρόνο η κατάσταση ήταν αντίστροφη:

Τα πρατήρια της μεθορίου είχαν αυξημένη κίνηση με πελάτες που έρχονταν από Βουλγαρία και Σκόπια, για να προμηθευτούν ελληνική βενζίνη, επειδή ήταν ποιοτικά καλύτερη.

————————————————————

ΣΕΡΡΕΣ: Λουκέτο στο 30% των βενζινάδικων του νομού. 60 πρατήρια έκλεισαν.

ΔΡΑΜΑ: Εκλεισαν 5 πρατήρια, το 20% των πρατηρίων βρίσκεται σε οριακή κατάσταση.

ΞΑΝΘΗ: Από τα 25 πρατήρια, 5 έκλεισαν, 2 υπολειτουργούν.

ΚΙΛΚΙΣ: Από 107 βενζινάδικα, λουκέτο έβαλαν 20, 40 υπολειτουργούν.

ΦΛΩΡΙΝΑ: Μείωση κατανάλωσης 70%

Ενώ τα πρατήρια της μεθορίου δέχονται ήδη τις καταστροφικές συνέπειες από τις αυξήσεις των φόρων στα καύσιμα και την διαρροή των πωλήσεων στις γειτονικές χώρες, η κυβέρνηση δίνει ένα νέο «χτύπημα» στην συγκεκριμένη επαγγελματική τάξη.

« Με την αποφασή του υπουργείου Οικονομικών να επαναπαραχωρήσει το δικαίωμα πώλησης αφορολόγητου καυσίμου στα καταστήματα αφορολογήτων ειδών ( ΚΑΕ ΑΕ), προς οχήματα τρίτων χωρών, επιδεινώνει τον εξοντωτικό και αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος των πρατηρίων της βορείου Ελλάδας», αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας.

« Δεν είναι δυνατόν η κυβέρνηση από τη μια να φορολογεί σκληρά τους Ελληνες φορολογούμενους, μικρομεσαίους και εργαζόμενους, και από την άλλη να παρέχει προκλητικές φοροαπαλλαγές σε ιδιωτικές εταιρείες, όπως τα ΚΑΕ ΑΕ, που ζημιώνουν ευθέως το Δημόσιο και μεταφέρουν σε εμάς το έλλειμμα των φόρων.

Η πράξη αυτή θα επιφέρει εξοντωτικό κτύπημα στις ελληνικές εμπορευματικές μεταφορές οι οποίες θα δεχτούν τον αθέμιτο ανταγωνισμό ξένων μεταφορικών εταιρειών λόγω φθηνότερου καυσίμου»

Η Ομοσπονδία υποστηρίζει ότι « με την σχεδιαζόμενη εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης με αυτό της κίνησης από τον Οκτώβριο του 2011 τα πράγματα θα επιδεινωθούν δραματικά για τον καταναλωτή και τα παραμεθόρια πρατήρια τα οποία κυριολεκτικά θα αφανιστούν».

Σημειώνεται ότι το 2006, το υπουργείο Οικονομικών, είχε αποφασίσει το κλείσιμο των λειτουργούντων τότε πρατηρίων διάθεσης αφορολόγητων καυσίμων στους κήπους του Έβρου και στους Ευζώνους και την μη ίδρυση άλλων, μετά την διαπίστωση των αρμοδίων αρχών, ότι δια μέσου αυτών υπήρχε ευρεία διάθεση, διαρκώς αυξανόμενη, στο εσωτερικό της Ελλάδας ποσοτήτων αφορολόγητων καυσίμων.

Η παράνομη διακίνηση και διάθεση αφορολόγητων καυσίμων είχε ως αποτέλεσμα την σημαντική απώλεια δημοσίων εσόδων από την δασμοφοροδιαφυγή, και την αλλοίωση των συνθηκών ανταγωνισμού της λιανικής πώλησης καυσίμων στον ευρύτερο χώρο της Βόρειας Ελλάδας.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: